Článok Smart data

Smart data ukážu, čo zákazník chce. Aj keď o tom ešte nevie

Denne sa na svete vyprodukuje 2,5 exabajtov dát a číslo stúpa. Za ostatné dva roky vzniklo 90 percent všetkých údajov na svete. Takéto informácie sú veľmi cenné, no treba sa v nich vedieť vyznať. Poradenská spoločnosť Bisnode mení Big data na Smart data. Údaje sa triedia a tie najlepšie pomáhajú klientom robiť správne obchodné rozhodnutia.

Pre lepšie pochopenie, ako fungujú inteligentné (smart) dáta, si uveďme príklad z USA.

Istý zákazník sa sťažoval na obchodný dom Target, že mu posiela ponuky a zľavy pre mladé mamičky. Pobúrilo ho, že reťazec navádza jeho násťročnú dcéru na tehotenstvo. Bol však prekvapený, keď zistil, že jeho dcéra skutočne čaká dieťa.

Presne takto fungujú Smart data. Analýzami obrovského množstva informácií o klientoch (big data) sa dá vypočítať, čo bude zákazník potrebovať. Dokonca ešte predtým, než si to uvedomí sám. Takto môže klient osloviť nových zákazníkov, ktorí sú najbližšie k obchodnému rozhodnutiu a určiť, čo a kedy si pravdepodobne kúpia.

Spoločnosť Bisnode každý deň spracováva obrovské množstvo dát. Synchronizuje informácie zo stoviek zdrojov a prostredníctvom strategického partnera, americkej spoločnosti Dun & Bradstreet, má prístup do najobsiahlejšej databázy firiem na svete, ktorá obsahuje dáta z viac ako 260 miliónov firiem z 240 krajín sveta.

Tieto údaje by však boli samé osebe nanič. Treba ich analyzovať a vyhodnotiť. Analytici Bisnode však idú ešte ďalej. Výsledky analýz interpretujú do prezentácií. Manažéri tak nemusia strácať čas nad číslami. Práve naopak - na základe výsledkov analýz môžu ihneď robiť rozhodnutia.

Takto je možné vyhodnocovať dáta priamo na mieru klienta, ktorý ich potrebuje. Ochrana a bezpečnosť dôverných a citlivých informácií je samozrejmosťou.

Prihlásiť sa na odber newsletteru

Newsletter je určený pre všetkých záujemcov o tipy, trendy a inšpirácie v oblasti smart data.

D&B CREDIT

Nová generácia analýzy rizík

Chcem vedieť viac