Článok

Klesajú vám tržby? Ukážeme vám, ako nájsť nových zákazníkov. Aj napriek kríze!

Predaj v oblasti B2B je stále zložitejší, digitálne platformy ako distribučný kanál tovarov a služieb pre väčšinu odvetví nefungujú. Trend home officov a neochota ľudí sa zbytočne stretať z dôvodu rizika nákazy vírusom COVID-19 sa obchod v segmente B2B značne skomplikoval. Napriek tomu existujú efektívne metódy odolné voči krízam, ktoré vám prinesú nových zákazníkov a pomôžu splniť ambiciózne plány.

 

Stratégia pri hľadaní nových klientov nie je založená na pocitoch a názoroch, ale na tvrdých dátach. „Od marca tohto roku evidujeme výrazný nárast dopytov po dátovej analytike na podporu obchodných tímov a hľadanie nových obchodných príležitostí ako na tuzemskom trhu, tak aj v zahraničí. Celkom prekvapujúco v tejto neistej dobe rastú služby založené na dátovej analytike rýchlejšie ako služby zamerané na riadenie rizík,“ hovorí Zdeněk Demeter, Big Data Analytics Business Manager Bisnode.

 

Existuje veľa účinných metód, ktoré veľmi efektívne pracujú s dátami. Jednou z nich je tzv. Twin analýza, ktorá v džungli firiem vyhľadáva nových zákazníkov s optimálnym profilom. Táto metóda, ktorá sa tiež nazýva look-a-like, je založená na analýze vášho zákazníckeho portfólia obohateného o dáta Bisnode. Cieľom je zistiť, ako vypadá ideálny alebo typický zákazník. Aká veľká je spoločnosť, v akom odvetví podniká, ako sa bude vyvíjať do budúcna? Takáto segmentácia vyhľadáva a zviditeľňuje podobnosti a vzory v zákazníckej základni. Následne dátový špecialista, ako je Bisnode, zo segmentácie v kombinácii s obrovským množstvom dát zostaví model a nájde firmy, ktoré majú rovnaké alebo podobné kritériá ako vaši najlepší zákazníci. Odhalí tak skrytý trhový potenciál a identifikuje skupinu potenciálnych klientov s najvyššou pravdepodobnosťou predaja. Implementácia je rýchla a nevyžaduje žiadnu inštaláciu ani zaobstaranie systému iného výrobcu.

 

Ešte lepšie výsledky poskytuje tzv. Smart Data analýza. Počas niekoľkých týždňov prinesie zoznam vysoko kvalitných B2B leadov. Neoddeliteľnou súčasťou tejto metódy pri vyhľadávaní potenciálnych zákazníkov je využitie strojového učenia. Zistenie o tom, ako dobre si identifikované leady vedú, sa vracia späť do modelu, čo ho robí ešte inteligentnejším. V praxi Smart Data analýza kombinuje dáta z rôznych zdrojov – zákaznícke dáta z vášho CRM obohatia o dáta z najrozsiahlejšej globálnej databázy firiem Dun & Bradstreet, ktorá obsahuje viac ako 360 miliónov záznamov a k tomu sa naviac pridajú informácie stiahnuté z internetu. Výsledkom je zoznam firiem, u ktorých je vysoká pravdepodobnosť, že určité produkty alebo služby v daný moment skutočne potrebujú a nakúpia. Táto metóda výrazne zlepšuje konverzný pomer v predaji, krátkodobo prináša rýchle hmatateľné výsledky a zároveň prispieva k digitalizácii marketingu a predaja.

 

Kľúčom k úspechu sú analytické metódy založené na kvalitných dátach Bisnode. „Kvalitný výber cieľovej skupiny relevantných firiem na oslovenie pomocou pokročilej dátovej analytiky a následné iniciálne obvolanie (tzv. cold calling) je žiaľ stále najefektívnejší spôsob ako pri minimálnych investíciách a v pomerne krátkom čase získať väčší počet nových obchodných príležitostí,” uzavrel Zdeněk Demeter, Big Data Analytics Business Manager Bisnode.

Prihlásiť sa na odber newslettera

Newsletter je určený pre všetkých záujemcov o tipy, trendy a inšpirácie v oblasti smart data.