Dáta môžu byť analyzované z mnohých rôznych dôvodov a pre organizácie nie je neobvyklé, že majú rôzne úrovne vyspelosti spôsobov, akými so svojimi údajmi zaobchádzajú. Prediktívne analytické nástroje predstavujú tretí z našich štyroch krokov v modeli vyspelosti analytických nástrojov. Prvý krok, ktorý sa nazýva reaktívny alebo popisná analýza, sa zameriava na pochopenie toho, čo sa stalo. Ďalší krok nazývaný proaktívny alebo diagnostická analýza hľadá odpovede na to, prečo sa niečo stalo. Potom ste pripravení na prediktívnu analýzu – predpovedajúcu, čo sa stane nabudúce. Posledným krokom je preskriptívna analýza, pomocou ktorej (aspoň teoreticky) použijete tieto analytické nástroje na stanovenie toho, aké rozhodnutia by ste mali prijať, aby ste dosiahli požadované výsledky.
Pri použití prediktívnych analytických nástrojov môže Bisnode identifikovať vzťah medzi vašimi súčasnými zákazníkmi a kategóriami produktov a služieb a predpovedať pravdepodobnosť, že niekto, kto kúpil ponúkaný produkt/službu A, kúpi ponuku B alebo C. Rovnako vám môžeme pomôcť vyčleniť vašich najziskovejších zákazníkov a potom identifikovať podobné skupiny na zacielenie, a stanoviť pravdepodobnosť nákupu v určitom časovom rámci.
Môžeme tiež analyzovať, aké udalosti spúšťajú potrebu vašich produktov a služieb, a stanoviť poradie, v ktorom budú produkty nakupované a v akých časových intervaloch. Prediktívne analytické nástroje vám pomôžu vyvinúť stratégie a taktické a prevádzkové procesy na využitie príležitostí na trhu.