Je dokázané, že je nákladnejšie nájsť nového zákazníka ako udržať si toho súčasného. Preto je dôležité rozumieť tomu, kto sú dnes vaši najlepší zákazníci, tomu, u ktorých z nich je potenciál, že utratia viac a že sa zajtra stanú vašimi najlepšími zákazníkmi. Inými slovami, kde sa nachádza potenciál na získanie väčšieho podielu na útratách zákazníka alebo „share of wallet".
Pre mnoho firiem je získanie jasného obrazu o potenciále ich zákaznickej základne problémom. Viete, koľko toho vaši zákazníci od vás kupujú, avšak na to, aby ste mohli správne interpretovať situáciu, potrebujete informácie o trhu, o tom, koľko zákazníci nakupujú celkom, a o tom, koľko zákazníci nakupujú od iných dodávateľov.
Analýzy „share of wallet" vám umožnia identifikovať vašich najloajálnejších zákazníkov a zákazníkov, u ktorých máte najväčší nevyužitý potenciál.