V energetických odvetviach prebiehajú v súčasnosti zásadné zmeny a všetky indikátory poukazujú na pokračujúcu zmenu v nadchádzajúcich rokoch. Rastúca miera mobility medzi zákazníkmi je neoddiskutovateľným faktom. V odvetví vyznačujúcom sa silnou konkurenciou a cenovým tlakom priťahujú najviac zákazníkov inovatívne a k zákazníkom priáteľské spoločnosti.
Energetické spoločnosti dnes bojujú o všetkých zákazníkov, avšak dlhodobo budú úspešné iba tie, ktoré už teraz majú prehľad o tom, aký typ zákazníkov bude profitabilný v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov. Prostredníctvom chápania potrieb zákazníkov rastie schopnosť zamerať sa na relevantné ponuky a komunikáciu s nimi.
Keď sa odvetvie stretáva so zvýšenou konkurenciou a významnými zmenami, vzniknú nové príležitosti. S prístupom k údajom, príslušným poznatkom a správnymi nástrojmi existuje potenciál na zvýšenie konkurencieschopnosti a zostať o krok vpred. Analýzy a prehľady z kombinovaných dát umožňujú vytvárať cielené ponuky, zefektívniť predajné a marketingové aktivity a identifikovať nové skupiny zákazníkov. Smart Data toto všetko umožňujú.